THE JOE APP

Design brief

Research på markedet (NABC)

Målgruppedefinition

Den gældende målgruppe til denne feature, er selve juicerne i caféerne.

Dét er dem som arbejder i caféerne, som skal stå og hører på musikken i flere timer og de har derefter et ønske om at have indflydelse på musikken som bliver spillet.

Målgruppen er unge voksne arbejder i Joe & the juice, som er friske, upbeat og som går op i sundhed. App'en skal være nem tilgængelig og hurtig at finde oplysninger på en travl arbejdsdag, men også nemt at finde frem til sociale arrangementer sammen med de andre juicere i caféerne.

Juicerne er sociale og primært i tyverne, start trediverne. Hovedsageligt bosat i storbyerne, derfor storby mennesker, som går op i sundhed og udseende.

Beskrivelse

Denne feature til Joe and The Juice app’en skal hjælpe juicerne til at få indsendt musik til godkendelse hos musik manageren, hvilket de gør ved at vælge den gældende sang og trykke “wish” og evt en lille besked til musik manageren.

Derefter modtager manageren anmodningen på email, så også manageren får nemmere ved at få overblik over hvilke sange der er blevet godkendt og hvilke der er blevet vraget.
Derudover kan juicerne tilføje de godkendte sange til playlister og oprette nye playlister, så de har indflydelse på hvad De lytter til en hel dag på arbejdet.

Dét gør også at juiceren gør en bedre arbejdsindsats og udleverer bedre service, fordi netop dén musik juiceren kan lide bliver spillet og gør juiceren mere energisk og glad.

Desuden hvis de gældende juicere der er på job, ønsker at hører en bestemt sang sammen, så kan de gå ind og sætte den i kø. Juicerne undgår at have en afspilningsliste kørende, hvor måske halvdelen af sangene er nogle de ikke kan lide.

Men ikke med vores feature!


  • Navn:
    Tobias
  • Alder: 23 år
  • Uddannelse: Møbelsnedker
  • Arbejde: Deltids ansat hos Joe & The Juice
  • Indtægt: 146.400 kroner
  • Bopæl: Vesterbro

Udvikling af persona

Tobias er en frisk fyr som bruger meget af sin tid på, at hænge ud med venner. Han er glad for sit arbejde på Joe & The Juice. Han ser ikke bare hans arbejde som arbejde, men det er også et sted hvor han kommer og hygger sig med sine kollegaer.

Når han står bag baren på Joe & The Juice er han også god til at få pigerne bløde i knæene og får ofte et nummer eller to med sig hjem. Men det er ikke bare hans søde smil der tiltrækker pigerne, det er også hans muskuløse overarme som han ofte arbejder på nede i fitness dk.

Når pigerne så kontakter Tobias er han lynhurtigt på tasterne, han er nemlig konstant online på sin telefon enten via Snapchat, Facebook eller Instagram. Hver fredag og lørdag er det muligt at finde Tobias på floor på Hive i det nyeste outfit han selvfølgelig har købt sig i Lefix.

BMC forretningsmodel

Deres nøgle aktiviteter er at forberede råvarerne til de deres produkter, den samme gode personlige betjening der er overfor en hver kunde. At de har flere fagligt udvidet kurser for deres medarbejder.

At der er så mange events og arrangementer for deres medarbejder så de får et godt bånd og et godt sammenhold. Og at de hele tiden udvider og kommer på innovative ideer om hvordan man kan føre en virksomhed. Nogle af deres ressourcer er at de har trænet medarbejder både fagligt men også fysisk, så det ligner at hvis du bliver ved med at drikke deres juice, så får du sådan en krop.

At de kender marked og ved hvor de skiller sig ud. Og det samme med kunderne. De får et godt bånd til deres gæster, ved at få gæsterne til at føle sig velkommen, tilpas og værdsat. Så kan det være at de bliver faste gæster.

De bruger nogle forskellige ting til at komme ud i samfundet, ved f.eks. at de har mange butikker i København har de 62 butikker. Der er også en dille med at smide et billede på de sociale medier hver gang man har købt en kaffe eller en juice hos dem. Ellers er det bare mund til mund, man får budskabet ud på.

Value Proposition Canvas

De tilbyder juice, shakes, kaffe, sandwich og at når man går derfra er det en fed følelse p.g.a. den fede stemning der er i baren. Noget vi føler de kunne forbedrer sig på er priserne i forhold til mængden af det produkt man får.

Vi mener at det de vinder på er at deres produkter er frisklavet, at der er en fed atmosfære og man går derfra med en følelse af at det var en god oplevelse, og at man synes der er en god kemi mellem juicer og gæster.


BMC forretningsmodel - SincePeople

Vores nøgle partnerere er KEA, da det er i samrbejde med dem vi laver denne feature, Apple og Andriod da det er igennem dem app’en skal distribueres. Joe And The Juice da vi skal kontakte dem hvis vi har spørgsmål eller andet.

Hvis de vælger vores app-løsning skal vi i samarbejde med udviklererne fra Lemonsqueeze, finde den bedste løsning. Vores kanaler er mund til mund, da vi mener det er den bedste måde at få nye kunder på.

At kunder anbefaler andre til at vælge os, frem for dem de selv bruger. For at få nye og andre kunder for andre branche end dem vi allerede har.Det gør via facebook annoncer.


Scenarier og user journeys

Som juicer, kan man hurtig blive træt af de samme sange, der kører om og om igen,
og man har lige hørt den nye fra Drake som er super fed, som man ville ønske man kunne spille ud i hele baren, så alle andre for samme vibe og følelse som en selv.

Man det kan man nu, men joe app’en er der kommet en feature der gør, at du kan bestemme musikken i baren.

Det eneste du skal gøre er, at søge på den sang du vil spille og enten spørge Sune (Den musik ansvarlige) om lov, til at høre den sang, og hvis du ikke er den første der spørg og den er godkendt, kan du bare tilføje den til en af dine playlister, som du selv har oprettet.


Prototyping samt test

Clara - 21år
“Jeg kan godt lide at det ligner spotify, så man kan genkende og det er let at finde rundt”.

Anne-sofie - 24år
“Hvad betyder de der x’er? er det hvis man ville annullere? Eller hvad er det..?”

Christian - 20år
“Jeg blev lidt forvirret over hvor jeg skulle trykke, om det var på sangen eller på prikkerne...”

App design, mockup

Prototype på en app feature

Samarbejdsaftale / Gruppekontrakt

Et Ikon for joe App'en

Ikonet er inspireret af Joe & And The Juice logoet.
Vi bruger den lyserøde cirkel, som er genkendeligt fra logoet.
Vi har valgt at bruge Besom font, igen som er genkendelig med Joe And The Juice.

Fonten bryder rammen på cirklen, fordi vi mener at Joe And The Juice tænker ud af boksen for hvordan man promoverer og brander en virksomhed. Og så er det en lille reminder til juicererne at de skal ud over kanten af disken og helt tæt på kunden.


Scrum møder

Scrum 01 - Tirsdag d. 23. maj

Scrum 02 - Onsdag d. 24. maj

Scrum 03 - Fredag d. 26. maj

Scrum 04 - Mandag d. 29. maj

Scrum 05 - Tirsdag d. 30. maj

Scrum 06 - onsdag d. 31. maj